Blog Creëer je eigen mythe

Toen ik jong was, hockeyde ik en speelden we wedstrijden en toernooien in de regio. Er waren thuiswedstrijden en uitwedstrijden, waarbij we met de bus naar een andere plaats gingen om tegen het team uit die plaats een wedstrijd te spelen, zij hadden dan de thuiswedstrijd. Hoewel zo’n uitje leuk was, hield ik meer van de thuiswedstrijden bij onze eigen club, omdat dan alle vrienden, familie en bekenden aan de lijn stonden om ons aan te moedigen, samen feest te vieren of te troosten. Het was altijd een hele gezellige dag.
Ik speelde rechtsbuiten en dat betekende dat mijn medespelers de bal naar de verste hoek schoten in open veld. Dan moest ik heel hard rennen om die bal te onderscheppen om een mooie voorzet te geven, zodat de midvoor of rechtsbinnen hem in het doel kon schieten.
Thuiswedstrijd bij de eigen club
Je geeft je klanten een thuiswedstrijd door je cursus bij hun eigen club te geven. In dit geval op hun eigen favoriete socialmediaplatform.
Daar zijn ze iedere dag thuis. Ze delen hun wel en wee met hun virtuele vrienden. Ze kennen het platform, ze zijn lid van groepen, zowel openbare groepen als besloten groepen.
Je kunt een cursus geven, of misschien wel een wedstrijd doen in een besloten groep. Je geeft met een cursus op social media een mooie voorzet om je klanten te laten scoren.
Challenge op social media
Een challenge is een uitdaging om in korte tijd iets te leren over je favoriete onderwerp. Een cursus in de vorm van een Facebookchallenge geef je in een besloten groep op Facebook.
Je kunt dan PDF’s delen, video’s delen, in gesprek gaan met de cursisten. Door hun profielen leer je ze een beetje kennen. Een challenge doe je in een afgebakende periode, bijvoorbeeld een week, of 10 dagen, waarin de deelnemers tijd vrij maken om iedere dag aan de slag te gaan.
Ik geef sinds 2017 challenges op Facebook om nieuwe cursisten te stimuleren om de Griekse woorden te leren lezen. Dat is vaak een enorme drempel om te beginnen met de taal. Een challenge van 10 dagen helpt ze hierbij. Aan het eind van de challenge kunnen ze Grieks lezen en juist uitspreken en sommigen zetten dan ook de stap om verder te gaan leren. Ik ben een enorme fan van Facebookchallenges en het levert me iedere keer weer nieuwe klanten op.
Facebookchallenge voor ZZP’ers
Speciaal voor ZZP’ers heb ik een cursus gemaakt om te leren hoe je zo’n lucratieve challenge opzet en geeft en dat doe ik natuurlijk in de vorm van een challenge op Facebook.
Zijn jouw (potentiële) klanten actief op Facebook? Dan is dat de plek voor jou om marketing te doen en je expertise te tonen door o.a. een (mini)cursus te geven. Een challenge maak je één keer en daarna kun je hem net zo vaak herhalen als je wilt.
Van 19-23 juni geef ik deze challenge: ‘Nieuwe klanten met een Facebookchallenge’ op Facebook.
Iedere dag krijg je een les en jij gaat praktisch aan de slag met het ontwerp van jouw eigen challenge, die je daarna meteen zelf kunt geven.
Deze cursus is voor iedereen toegankelijk en kost € 89,- voor 5 uitgebreide lessen en ZZP’ers die lid zijn van het FNV krijgen 20% korting.
Kijk voor alle informatie en de inschrijving op de pagina: Nieuwe klanten met een Facebookchallenge
Leden van FNVZZP kunnen zich inschrijven op de pagina van de ZZP Academy, waar je de kortingscode kunt aanvragen om je daarna via bovenstaande pagina in te schrijven.
In de challenge begin je zodra je je hebt aangemeld bij de Facebookgroep met een bonusles met 11 tips om je bekendheid op Facebook te vergroten.
Op 19 juni beginnen we met les 1 van de cursus.
De leukste en meest lucratieve vorm van cursus geven voor mij is een challenge op Facebook.
Creëer je eigen mythe!
🙏 Karen
