

Facebookcijfers
- 1,8 miljard mensen gebruiken Facebookgroepen elke maand (2022)
- Facebook heeft 2,9 miljard gebruikers (2022)
- Facebook is nog steeds het grootste en meest bekende social media platform in Nederland
- In januari 2022 was de grootste leeftijdsgroep die Facebook gebruikte 25 – 34-jarigen.
Een Facebookchallenge
- brengt je in contact met nieuwe klanten
- is een opstap naar een uitgebreider programma
- geeft plezier in leren
- is een kennismaking met jou en je bedrijf
- is een aansporing om nu in actie te ondernemen

Wat is een Facebookchallenge?
In een Facebookchallenge daag je de deelnemers uit om in een bepaalde tijdspanne iets te leren, zoals bijvoorbeeld kennis over een onderwerp, of vaardigheden aanleren. Het is een uitdaging om je in die periode te concentreren op datgene wat je wilt leren.
Tijd = prioriteit en je nodigt de deelnemers uit om tijd vrij te maken om datgene te gaan doen wat ze zo graag willen. Een FB challenge is geschikt voor veel onderwerpen, maar vooral ook om het aanleren van nieuwe vaardigheden, eventueel in combinatie met kennis, zoals bijvoorbeeld: fitnessoefeningen, beter fotograferen met je smartphone, het leren van een taal.
De workshop: Nieuwe klanten met een Facebookchallenge? Deze workshop geef ik in de vorm van een challenge, zodat je meteen meemaakt hoe dat werkt.
Waarom een challenge?
Met een challenge daag je mensen uit om zich te committeren aan de lessen in een bepaalde periode. We kennen allemaal uitstelgedrag, of een te volle agenda. Met een challenge daag je mensen uit om er nu vol voor te gaan en tijd vrij te maken om dit onderwerp nu eens goed aan te pakken, onder jouw begeleiding. Tijd=prioriteit.
Wat gaan we doen?
Iedere dag plaats ik s’ ochtends een les in de Facebookgroep. Je kunt de les op die dag volgen wanneer je wilt.
Een les bestaat uit een video en een werkblad in PDF vorm.
De lessen blijven nog tot 31 mei beschikbaar, zodat je nog lessen kunt herhalen of afmaken.
- Bonusles: Facebook als marketinginstrument
- 15 mei: les 1: Doel van jouw challenge en de plek in je verkoopfunnel
- 16 mei: les 2: Ontwerp je challenge inhoudelijk
- 17 mei: les 3: Facebookgroep aanmaken
- 18 mei: les 4: Planning en marketing
- 19 mei: les 5: Salespagina en inschrijving
- Bonusles: plaatjes maken in Canva
Waarom op Facebook?
Op Facebook kun je een besloten groep aanmaken, waarin de informatie alleen toegankelijk is voor de leden.
In een besloten groep kun je een cursus of workshop geven met verschillende middelen. Je kunt Pdf’s uploaden, een video plaatsen, interactie aangaan met de deelnemers, LIVE gaan, ruimtes gebruiken.
Je potentiële klanten die al een FB-account hebben kunnen op hun platform in een groep een cursus volgen. Dat vinden ze leuk.
Het is uitnodigend en spannend om deze vorm te gebruiken.
Voor wie
Deze challenge is voor ZZP’ers die online cursussen of workshops in hun pakket hebben. Je wilt een andere, creatieve vorm gebruiken om je cursussen te geven en onder de aandacht te brengen.
Veel van je klanten hebben een Facebookaccount en zijn daar actief.
Wat is het resultaat?
Jij gaat in deze workshop aan de slag om jouw Facebookchallenge te ontwerpen. Die kun je meteen gaan geven. Dat levert je snel nieuwe klanten op en meer verkopen van je andere programma(‘s).
Jouw investering
- Maak iedere dag tijdens de challenge enkele uren vrij voor de opdrachten. Hoeveel tijd je nodig hebt, hangt af van hoe ver je al bent met het maken van cursussen en hoe goed je FB al kent.
- € 89,- voor deze uitgebreide workshop en 20% korting voor FNV-leden.
- Actief deelnemen in de groep met ideeën, en vragen

Voordelen van een Facebookchallenge
- Je trekt nieuwe klanten aan
- Je geeft je cursus online
- Je klanten zijn al bekend met Facebook en groepen, het is een thuiswedstrijd
- Je leert je klanten kennen
- Je krijgt veel meer volgers op Facebook
- Je bouwt een mailinglijst op
- Je klanten vinden het leuk
- Een challenge is speels
- Je kunt veel verschillende lesmaterialen delen in een besloten groep
- Je kunt de challenge herhalen

Les 1 Doel van je challenge
- Doel van de challenge voor ju en voor de deelnemers
- Wat is een verkoopfunnel?
- De plek van de challenge in je verkoopfunnel
- Emaillijst opbouwen
- Lesmateriaal
- Opdrachten
Les 3 Facebookgroep aanmaken
- Hoe maak je een besloten Facebookgroep aan
- De instellingen van de Facebookgroep
- Het gebruik van gidsen voor de lessen
- Plaatjes maken
- Opdrachten
Les 5 Salespagina en inschrijving
- Salespagina maken
- Hoe regel je de inschrijving?
- Welke emails zet je klaar?
- Automatiseren
- Opdrachten
Les 2 Welk onderwerp kies je?
- Kies het onderwerp voor je challenge
- Hoeveel lessen ga je geven?
- Wat is het eindresultaat voor de deelnemers?
- Hoe lang duurt de challenge?
- In welke vormen bied je de lessen aan?
- Opdrachten
Les 4 Planning van je challenge
- Wanneer ga je de challenge geven?
- Wat ga je aan marketing doen?
- Waar doe je marketing?
- Teksten en plaatjes voor je markering.
- Opdrachten
Bonusles Plaatjes en video’s maken
- Plaatjes maken in Canva
- Video’s maken
- Opdrachten


De inschrijving voor de challenge start begin april
Je kunt je wel al aanmelden voor de voorinschrijving. Dan krijg je bericht wanneer de inschrijving voor de challenge open gaat.
En je krijgt al tips over marketing op Facebook. Dan kun je in ieder geval beginnen en ben je goed voorbereid voor de challenge.
Voor de mailings, die ik alleen verstuur als ik tips heb of nieuws, kun jij je op ieder moment dat jij dat wilt weer afmelden. Dus je hebt het zelf in de hand.
Investering
De challenge kost € 89,- ex. BTW
FNV leden krijgen 20% korting. Dan kost de hele cursus nog maar € 71,20 ex. BTW

Geef je bedrijf een nieuwe impuls
met een inspirerende cursus
⇓

Hoe werkt het?
- Na betaling krijg je meteen een factuur en een mail met het adres naar de FB-groep
- Je kunt je aanmelden bij de FB-groep en ik zal je toelaten. Dat is misschien niet meteen, maar wel nog dezelfde dag.
- Dan kun je alvast beginnen met de eerste bonusles.
- Op 15 mei beginnen we met les 1.
Inschrijving voor de challenge
De inschrijving voor de challenge is op deze plek mogelijk vanaf begin april.
Ondertussen kun je wel alvast beginnen met de tips die ik verstuur naar iedereen die zich ingeschreven heeft voor de voorinschrijving.
(Zie hierboven)
Houd alvast ruimte vrij in je agenda om de challenge te kunnen doen van 15-19 mei. Daar kun je je dan op verheugen.
Wat heb je nodig?
- Een Facebookaccount: een privépagina en eventueel al een bedrijfspagina
- Een website
- Kennis over hoe je een cursus opzet
- Laptop, internet, printer voor de werkbladen in PDF.