nieuwe klanten met een fbchallenge

Facebookcijfers

  • 1,8 miljard mensen gebruiken Facebookgroepen elke maand (2022)
  • Facebook heeft 2,9 miljard gebruikers (2022)
  • Facebook is nog steeds het grootste en meest bekende social media platform in Nederland
  • In januari 2022 was de grootste leeftijdsgroep die Facebook gebruikte 25 – 34-jarigen.

Een Facebookchallenge

  1. brengt je in contact met nieuwe klanten
  2. is een opstap naar een uitgebreider programma
  3. geeft plezier in leren
  4. is een kennismaking met jou en je bedrijf
  5. is een aansporing om nu actie te ondernemen
  6. is een thuiswedstrijd voor je klanten

Wat is een Facebookchallenge?

In een Facebookchallenge daag je de deelnemers uit om in een bepaalde tijdspanne iets te leren, zoals bijvoorbeeld kennis over een onderwerp, of vaardigheden aanleren.
Het is een uitdaging om je in die periode te concentreren op datgene wat je wilt leren.
Tijd = prioriteit en je nodigt de deelnemers uit om tijd vrij te maken om datgene te gaan doen wat ze zo graag willen.
Een FB challenge is geschikt voor veel onderwerpen en ook om nieuwe vaardigheden te leren in combinatie met kennisoverdracht, zoals bijvoorbeeld: lifestyletips, beter fotograferen met je smartphone, het leren van een taal en nog veel meer.
De workshop: Nieuwe klanten met een Facebookchallenge? Deze workshop geef ik in de vorm van een challenge, zodat je meteen meemaakt hoe dat werkt.

Waarom een challenge?

Met een challenge daag je mensen uit om zich te committeren aan de lessen in een bepaalde periode.
We kennen allemaal uitstelgedrag, of een te volle agenda. Met een challenge daag je mensen uit om er nu vol voor te gaan en tijd vrij te maken om dit onderwerp nu eens goed aan te pakken, onder jouw begeleiding. Tijd=prioriteit.

Wat gaan we doen?

Iedere dag plaats ik s’ ochtends een les in de Facebookgroep.
Je kunt de les op die dag volgen wanneer je wilt.
Een les bestaat uit een video en een werkblad in PDF vorm.
De lessen blijven nog tot 30 juni beschikbaar in de groep, zodat je nog lessen kunt herhalen of afmaken.
En de lessen komen permanent op de website, zodat je ze daar ook nog kunt herhalen.

  •  Bonusles: Facebook als marketinginstrument – 11 tips
  • 19 juni: les 1: Doel van jouw challenge en de plek in je verkoopfunnel
  • 20 juni: les 2: Ontwerp je challenge inhoudelijk
  • 21 juni: les 3: Facebookgroep aanmaken. Hoe ga je LIVE?
  • 22 juni: les 4: Planning en marketing
  • 23 juni: les 5: Salespagina en inschrijving
  • Bonusles: plaatjes maken in Canva

Waarom op Facebook?

Op Facebook kun je een besloten groep aanmaken, waarin de informatie alleen toegankelijk is voor de leden.
In een besloten groep kun je een cursus of workshop geven met verschillende middelen.
Je kunt Pdf’s uploaden, een video plaatsen, interactie aangaan met de deelnemers, LIVE gaan, ruimtes gebruiken.
Je potentiële klanten die al een FB-account hebben kunnen op hun platform in een groep een cursus volgen. Dat vinden ze leuk.
Het is uitnodigend en spannend om deze vorm te gebruiken.

Voor wie

Deze challenge is voor ZZP’ers die online cursussen of workshops in hun pakket hebben. Je wilt een andere, creatieve vorm gebruiken om je cursussen te geven en onder de aandacht te brengen.
Veel van je klanten hebben een Facebookaccount en zijn daar actief.

Wat is het resultaat?

Jij gaat in deze workshop aan de slag om jouw Facebookchallenge te ontwerpen.
Die kun je meteen gaan geven. Dat levert je snel nieuwe klanten op en meer verkopen van je andere programma(‘s).

Jouw investering

  • Maak iedere dag tijdens de challenge minimaal een uur vrij voor de opdrachten. Hoeveel tijd je nodig hebt, hangt af van hoe ver je al bent met het maken van cursussen en hoe goed je FB al kent.
  • € 89,- voor deze uitgebreide workshop en 20% korting voor FNV-leden.
  • Actief deelnemen in de groep met ideeën en vragen.

Voordelen van een Facebookchallenge

  • Je trekt nieuwe klanten aan
  • Je geeft je cursus online
  • Je klanten zijn al bekend met Facebook en groepen, het is een thuiswedstrijd
  • Je leert je klanten kennen
  • Je krijgt veel meer volgers op Facebook
  • Je bouwt een mailinglijst op
  • Je klanten vinden het leuk
  • Een challenge is speels
  • Je kunt veel verschillende lesmaterialen delen in een besloten groep
  • Je kunt de challenge herhalen

Tijd voor actie!

Soms heb je net even dat zetje nodig om daadwerkelijk aan de slag te gaan.
Geef jezelf een cadeautje en maak tijd vrij, dan heb jij straks een prachtige nieuwe dienst klaar staan, die je telkens weer opnieuw kunt inzetten.

|

‘Ik heb een challenge gegeven op Facebook en de deelnemers waren heel enthousiast. Een aantal van hen zijn toen ook doorgegaan met mijn online cursus. Daar was ik heel blij mee. Ik heb nu veel meer contacten en klanten via Facebook.’

Irma
deelnemer online workshop Facebookchallenge

|

‘Een cursus van Karen is een feestje. Ze legt alles heel helder uit met goeie voorbeelden en humor. Ik heb nu een mooie blauwdruk voor mijn Facebookchallenge, die ik in komkommertijd ga geven.’ Daar verheug ik me nu al op.

Pieter
deelnemer online workshop Facebookchallenge

|

Wat was dit een leuke en verhelderende cursus over het opzetten van een challenge op Facebook. Ik heb ontzettend veel geleerd en heel veel leuke tips gehad waar ik echt wat mee kan.
En het was een ontzettend fijn contact met Karen. Ze doet wat ze belooft en zelfs nog net dat beetje meer!
Karen ontzettend bedankt. Ik ben heel blij met de cursus.

Agnes Haullussy-Zaal, Liefde voor kleur
Deelnemer cursus Facebookchallenge in een Facebookgroep

Op 19 juni juni starten we

Dag(en)

:

Uur(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

Investering

De challenge kost € 89,- ex. BTW
FNV leden krijgen 20% korting. Dan kost de hele cursus nog maar € 71,20 ex. BTW
Geen STAP budget voor deze cursus. De kosten van een cursus kunnen ZZP’ers aftrekken van de belasting.

Hoe werkt het?

  1. Klik op: ‘Jáá, ik doe mee’. Dan zie je de factuur. Betaal je meteen met Ideal of Mr. Cash, dan krijg je ook meteen een email met de link naar de groep.
    Betaal je met overmaking, dan krijg je de email met het adres van de groep na je betaling.
  2. Na betaling krijg je meteen een factuur en een mail met het adres naar de FB-groep
  3. Je kunt je aanmelden bij de FB-groep en ik zal je toelaten. Dat is misschien niet meteen, maar wel nog dezelfde dag.
  4. Dan kun je alvast beginnen met de eerste bonusles.
  5. Op 19 juni beginnen we met les 1.

FNV-leden krijgen 20% korting

  1. Ga naar deze website bij FNVZZP
  2. Schrijf je daar in met je lidmaatschapsnummer.
  3. Dan krijg je een e-mail met de link naar een formulier om je unieke kortingscode te krijgen
  4. Vul het formulier in
  5. Je moet nog bevestigen dat je je aanmeldt (privacywetgeving)
  6. Dan krijg je een e-mail met je kortingscode, die je kunt invullen op de factuur, als je je hieronder aanmeldt.

Schrijf je hier in

Druk op de knop, als jij wilt leren hoe je een challenge geeft om nieuwe klanten te werven via Facebook.

  • Als je inschrijft voor deze cursus ga je akkoord met Algemene voorwaarden online aanbiedingen van Karidiès voor online programma’s van Karen de Vries/ Karidiès
  • Bij inschrijving ben je ook ingeschreven op de algemene mailinglijst van Karidiès waarvoor je je op ieder moment kunt afmelden.
  • De informatie voor deze cursus komt ook per email via de mailinglijst van deze cursus. Meld je daar niet van af, zolang de cursus duurt.

Wat heb je nodig?

  • Een Facebookaccount: een privépagina en eventueel al een bedrijfspagina
  • Een website
  • Kennis over hoe je een cursus opzet
  • Laptop, internet, printer voor de werkbladen in PDF.
  • Tijd om de opdrachten uit te voeren van 19 – 23 juni
FB challenge voor zzp'ers