Blog Creëer je eigen mythe

Toen ik als trainingsactrice en trainer werkte, waren er heel veel komkommertijden, periodes waarin er geen training werd gegeven. Het was altijd hollen of stilstaan.
Hele drukke maanden zoals maart, november en december, maar ook vele rustige maanden.
Iedere twee maanden is er wel een schoolvakantie en in de zomervakantie was er helemaal geen werk.
Mei is ook zo’n onhandige maand, met al die feestdagen en omdat iedereen op de eerste mooie zonnige dagen graag naar buiten wil. Dus komkommertijd voor trainingen.
Natuurlijk wil ik ook wel eens vrij zijn, maar als er maar twee weken in de maand gewerkt kan worden, dan moet je in die twee weken toch maar een maandinkomen zien te verwerven.
Dan nam ik iedere opdracht aan. Maar op een gegeven moment zijn de dagen vol en kan er niets meer bij.
Toen werkte ik nog niet online, maar was alleen afhankelijk van mijn opdrachtgevers en het aantal uren per dag en dagen in de week. Nu met de online cursussen kan ik dat veel beter organiseren en spreiden.
Kom maar op met die komkommertijd!
Mijn klanten hebben ook komkommertijd. Dat hangt natuurlijk van het vakgebied af, wanneer dat is.
Mijn Griekse taalklanten bijvoorbeeld kunnen in juni, juli en augustus geen LIVE Griekse taalcursussen volgen, want dan zijn de instituten gesloten.
Daarom organiseerde ik vorig jaar een zomerschool, met heel veel verschillende online cursussen voor ze. Ik maakte nieuwe cursussen, gaf webinars, challenges en conversatielessen. Dat was zeer succesvol voor hen en voor mij. Dit jaar ga ik dat weer doen. Zo creëer ik mijn werk in mijn en hun komkommertijd.
De leukste, interactieve online cursus geef je op Facebook
Een cursus in de vorm van een challenge op social media is een uitstekende keuze voor komkommertijd. Het is interactief en je kunt veel middelen gebruiken voor je lessen. Het zijn korte lessen, die niet heel veel tijd vergen om te maken. En voor de deelnemers is het een feestje met een groot resultaat.
Hoe je zo’n challenge organiseert en geeft, leer je in deze challenge: Nieuwe klanten met een Facebookchallenge.
Als jouw klanten op Facebook actief zijn, dan kun je ze daar heel goed bereiken.
Ik geef deze cursus ook in de vorm van een challenge. Zo ontdek je meteen hoe het werkt.
Van 15 mei tot 19 mei krijg je iedere dag een les met een video en een PDF. De opdrachten kun je meteen uitvoeren en aan het eind van de challenge heb je jouw eigen blauwdruk voor jouw challenge, die je meteen kunt gaan geven.
De cursus kost € 89,- en voor FNV leden is er een korting van 20%, dus dan betaal je maar € 71,20.
Dan meld je je aan op de website van FNVZZP en krijg je een mail om je in te schrijven voor de kortingscode. Doe dat wel voor het weekend, want in het weekend worden die mails niet verstuurd.
Dan kun je je alsnog maandag inschrijven en laat ik je meteen toe in de besloten groep op Facebook.
Je leest er alles over op mijn pagina: Facebookchallenge.
Interactieve cursus
Wil jij ook een leuke interactieve cursus geven aan je klanten? Doe dan mee en voeg deze vorm toe aan je online cursussen. Eenmaal maken en daarna voor herhaling vatbaar.
Heb jij nog geen online cursussen, dan is dit ook een hele goede eerste stap, waarmee je je mailinglijst kunt opbouwen en nieuwe klanten kunt bereiken.
Onderschat Facebook niet, het is nog steeds het grootste sociale mediaplatform met 2,9 miljard gebruikers. Daar ligt dus een kans.
Eén van mijn cursisten van de Facebookchallenge vertelde me:
Ik heb een challenge gegeven op Facebook en de deelnemers waren heel enthousiast. Een aantal van hen zijn toen ook doorgegaan met mijn uitgebreidere online cursus. Daar was ik heel blij mee. Ik heb nu veel meer contacten en klanten via Facebook.
Maak van komkommertijd olijventijd! (olijven zijn het Griekse goud)
Creëer je eigen mythe!
🙏 Karen